تبلیغات
دیدبان شیعه- بدعت وشیعیان - ردیه بر وهابیت 1

لا تتوسلوا بالنبی (ص) ... فهذا شرك ... لأنه میت !!!! ( رد على الوهابیة )

 

--------------------------------------------------------------------------------

بسم الله الرحمن الرحیم

كل مرة تسأل فیها وهابی لماذا التوسل بالنبی صلى الله علیه و آله شرك , قال لأن : النبی میت !

فهل یجیب المیت دعوتك ؟؟ هل یستمع إلیك ؟؟

بل یجوز التوسل بالحی ..

همیشه وهابیت سوال میکند که چرا به نبی اکرم صلی الله علیه وآله توسل میکنید واین کار شرک است –زیرا نبی فوت کرده ومیت است! پس آیا میت دعای تو را اجابت میکند؟؟آیا میت میشنود کلام تو را؟؟ بلکه جایز است توسل به زنده ها......

و یقول الوهابی : أن عمر توسل بالعباس رضوان الله تعالى علیه و لم یتوسل بالنبی صلى الله علیه و آله و سلم لأن النبی صلى الله علیه وآله وسلم میت !

همچنین وهابی ها میگویند:همانا عمر به عباس  رضوان الله تعالی متوسل شد وبه نبی صلى الله علیه و آله و سلم متوسل نشد چون نبی صلى الله علیه و آله و سلم میت بود وفوت کرده بود!

و أنهم یقولون أنه یجوز التوسل بالأحیاء , و لا یجوز التوسل بالأموات !

وهابی ها میگویند: همانا توسل فقط به زنده ها جایز است ، وتوسل به اموات جایز نیست!

فبرأیی أن مدار القضیة كلها , هی حول كون المتوسل به میتا لا حیا حتى یستمع إلیك - كما یقول الوهابیة - و هذا أساس كل رد لهم فی قضیة التوسل !

پس میبینیم که کل مار اصلی ردیه وهابی ها حول توسل این است که توسل به میت جایز نیست ولی زنده ا یکه صدا را میشنود و حاضر است توسل اشکال ندارد! لذلك حین نسقط هذا الإشكال , یسقط إشكال الوهابیة , و لم یبق لهم أی دلیل !بخاطر همین ما این اشکال وهابی ها را جواب میدهیم واشکال انان را ساقط کرده  به طوری که دلیلی برای آنان با قی نمیمامند!


الأول : إثبات أن الأموات أحیاء , حتى فی قبورهم ..

ابتدا ثابت میکنیم که اموات زنده هستند – حتی در قبورشان....... از روایات اهل سنت

الحدیث الأول :

3089 - (الأنبیاء أحیاء فی قبورهم یصلون) لأنهم كالشهداء بل أفضل، والشهداء أحیاء عند ربهم. وفائدة التقیید بالعندیة الإشارة إلى أن حیاتهم لیست بظاهرة عندنا، وهی كحیاة الملائكة، وكذا الأنبیاء وقوله یصلون قیل المراد به التسبیح والذكر.(ع عن أنس) بن مالك، وهو حدیث صحیح.فیض القدیر، شرح الجامع الصغیر، الإصدار 2.12 - للإمامِ المناوی

(انبیا زنده هستند در قبور خود ونماز -عبادت میکنند- میخوانند) زیرا انبیا مثل شهدا هستند بلکه افضلتر از ایشان- زیرا شهدا طبق آیه قرآن زنده اند نزد پروردگارشان وفایده این قید عند ربهم اشاره به آن است که زندگی وحیات شهدا برای ما ظاهر نیت ونمیبینیم –مثل حیات ملائکه،همچنین انبیا هم همینگونه هستندومنظو از یصلون همان تسبیح و ذکر است

ممكن الوهابی یشرح لنا ما معنى أن الأنبیاء فی قبورهم یصلون ؟؟ و ما معنى یصلون ؟؟

آیا امکان دارد وهابی برای ما بگوید معنی اینکه انبیا در قبور خود نماز میخوانند چیست؟معنای یصلون در روایت پس چیست؟ پس باید حیاتی باشد تا بتواند نماز ذکر وتسبیح نماید!

الحدیث الثانی :

1304- حدثنا علی بن عبد الله: حدثنا یعقوب بن إبراهیم: حدثنی أبی، عن صالح: حدثنی نافع:ان ابن عمر رضی الله عنهما أخبره قال: اطلع النبی صلى الله علیه وسلم على أهل القلیب، فقال: (وجدتم ما وعد ربكم حقا). فقیل له: تدعو أمواتا؟ فقال: (وما أنتم بأسمع منهم، ولكن لا یجیبون).[3760، 3802، وانظر: 1305].ش (أهل القلیب) قتلى المشركین یوم بدر، والقلیب: البئر قبل أن تبنى جوانبه. (ما وعد ربكم) من العذاب على كفركم. (فقیل له) القائل هو عمر رضی الله عنه صحیح البخاری، الإصدار 2.03 - للإمام البخاری

نبی صلى الله علیه وسلم رو به اهل قلیب(کشته شدگان از مشرکان جنگ بدر) نمود وفرمود: (وجدتم ما وعد ربكم حقا).آیادریافتید که آنچه خداوند وعده داده حق است.شخصی به حضرت گفت:آیا مردگان را میخوانید؟ پس حضرت جواب داد : این اموات شنواتراز شما  هستند ولکن شما را جواب نمی دهند.

یا وهابی .. أن تقول أن الأموات لا یسمعون , فهذا رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم یكلم المشركین و قال : ما أنتم بأسمع منهم !! أی أنهم یسمعون أفضل من الأحیاء !!إذا كان الأموات من المشركین یسمعون فما بال الأموات من المؤمنین خصوصا الأنبیاء علیهم السلام ؟؟

ألا یعنی ذلك أنهم أحیاء ؟؟؟؟

 ای وهابی همانا تو میگویی اموات نمی شنوند،پس اینکه رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم با اموات مشرکین صحبت کرده وفرموده شما (زنده ها)از اموات شنواتر نیستید!!یعنی اینکه آنها از زندگان شنواترند!!زیرا زمانی که اموات مشرکین می شنوند پس اموات مومنین  وخصوصا  انبیا علیهم السلام به طریق اولی میشنوند.

رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم یسلم على دفن بالبقیع :حضرت به دفن شدگان بقیع سلام می نمودند

أخبرنا عبید الله بن سعید قال حدثنا حرمى بن عمارة قال حدثنا شعبة عن علقمة بن مرثد عن سلیمان بن بریدة عن أبیه:-أن رسول الله صلى الله علیه وسلم كان إذا أتى المقابر فقال السلام علیكم أهل الدیار من المؤمنین والمسلمین وانا إن شاء الله بكم لاحقون أنتم لنا فرط ونحن لكم تبع أسأل الله العافیة لنا ولكم.

سنن النسائی، الإصدار 1.13 - للإمام النسائی

رسول الله صلى الله علیه وسلم هر وقت از قبور حرکت می نمودند می فرمودند: السلام علیكم أهل الدیار من المؤمنین والمسلمین وانا إن شاء الله بكم لاحقون أنتم لنا فرط ونحن لكم تبع أسأل الله العافیة لنا ولكم.

حدثنا عبد الله حدثنی أبی قال حدثنا عبد الرحمن وحدثنا أبو عامر قالا حدثنا زهیر بن محمد عن شریك بن نمر عن عطاء بن یسار أن عائشة قالت: كان رسول الله صلى الله علیه وسلم یخرج إذا كانت لیلة عائشة إذا ذهب ثلثا اللیل إلى البقیع فیقول:

-السلام علیكم أهل دار قوم مؤمنین فإنا وإیاكم وما توعدون غدا مؤجلون قال أبو عامر تؤجلون وإنا إن شاء الله بكم لاحقون. مسند الإمام أحمد. الإصدار 2.04 - للإمام أحمد ابن حنبل

عایشه می گوید:رسول الله صلى الله علیه وسلم  زمانی که ثلث شب گذشته بود در شب به سوی بقیع خارج شد وفرمود: دعای بالا که ذکر شد

السؤال كیف یسلم رسول الله و یخاطب الأموات و هم فی قبورهم .. ألا یسمعوم ؟؟سوالی که بایدیک وهابی از که خود بپرسد این است که چگونه رسول گرامی اموات را خطاب نموده در حالی که اموات در قبورشان هستند...آیا اموات نمی شنوند؟؟





تاریخ : شنبه 28 آذر 1394 | 10:56 ب.ظ | نویسنده : عشاق امام موسی کاظم علیه السلام | نظرات

  • paper | فارسی بوک | ماه موزیک